Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

UAP | iulie 20, 2019

Scroll to top

Top

Expoziție de grup @ Ploiești

Expoziție de grup @ Ploiești
Administrator
Carmen Balan – pictor acuarelist, profesor de arte vizuale. Absolventa a Univ.de Arte Buc.1981 clasa lector.univ.Emilia Niculescu Petrovici. Atenta la fluctuatiile sensibile ale acuarelei pe suport umed pe care le exploateaza cu abilitate in nuante evanescente si luminoase, in uleiuri se lasa prada expresionismului cromatic, in combinatii si contraste de intensitate variabila, la limita stridentei, reusind sa le impace uneori in armonii de o rara calitate.

Maria E.Balan – grafician, ilustrator de carte, absolventa a Univ.de Arhit.Ion Mincu 2011 si Univ.de Arte 2014 sectia grafica, clasa prof.univ.Carmen Apetrei. M.B.este atrasa de lucrul in xilogravura,linogravura dar mai ales in penita,pana etc.pentru obtinerea unor pretiozitati  minuscule in crearea unor fiinte hibride, la limita dintre irational si grotesc, ca o ironie erasmica adresata racilelor unei societati etern alienate si alienante.

Irina Maria Petreanu Balan – sculptor, profesor de arte vizuale, absolventa a Univ.de Arte Buc.2012 licenta,2014 master,clasa prof univ.dr.Adrian Parvu,doctorand in sculptura.I.M.P.B.se remarca de la inceput ca o buna portretista, incercand sa rezolve dificultatile sculpturii in piatra, imortalizand chipuri de femei, de prunci, in volume esentializate ce transmit ganduri si idei frumoase in simplitatea lor, in perpetua cautare a esentelor.

Andrei E.Balan – sculptor,absolvent al Univ.de Arhit.Ion Mincu Buc.2007 si a Univ.de Arte Buc.clasa prof.univ.dr.Adrian Parvu si discipol al sculptorului Vasile Gorduz.2010. A.B.isi structureaza aria preocuparilor artistice pornind de la portretele unor personalitati ale culturii romanesti: M.Eminescu – marmura, P.Tutea – bronz, N.Steinhardt – piatra etc., spre figurativul simbolic transcendent (siluete subtiri si gracile de  Eremiti, Cap de Inger),torsuri de o simplitate antica, arhaica, pana la experimente de sorginte post-modernista: figuri umane de fier, sudate cu piese industriale, aluzii clare la robotizarea inumana actuala.                                                    Aceasta expozitie de grup  se structureaza pe cele patru maniere diferite ale artistilor de a aborda materia in care lucreaza. De la efemeritatea acuarelei, la perenitatea uleiului si a pietrei, cei patru artisti au in urma lor un travaliu imens de in exercitii pregatitoare lucrului in materialul definitiv, foarte rar multumiti de ei insisi, intr-o continua intrecere cu ei si intre ei. Expozitia cauta sa edifice si sa convinga publicul cunoscator de arta ca lectia maestrilor nu poate fi uitata, ci dusa  mai departe cu modestie, atasament si cu acumulari indelungate, dupa exemplul acestora, cu incredere in valorile artei romanesti in context national si european.