Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

UAP | octombrie 16, 2019

Scroll to top

Top

Gheorghe Zarnescu

admin
 Gheorghe-Zarnescu

Gheorghe Zarnescu

Adresa :Str.Energiei,Bl.34,Sc.D.,Ap.14,Bacau, 600238, Romania

E-mail :ghzarnescu@yahoo.com

Adrese web:

http://www.saatchionline.com/gheorghezarnescu
http://artindex.ro/2012/12/04/zarnescu-gheorghe/
http://minimalexposition.blogspot.ro/2011/08/gheorghe-zarnescu-subjective-notices.html
http://www.modernism.ro/2012/07/21/gheorghe-zarnescu-uneltele-mestesugului-alchimie-si-creatie-in-general/
http://assets3.artslant.com/global/artists/show/259628-zarnescu-gheorghe

 

CV_Gheorghe Zarnescu_ro  Patrate-in-spatiu-I-Squares-in-space-,-metal-,-5.8.3,50-m-,-2000,-Resita-(astazi-distrusa-)

Patrate in spatiu

metal , 5.8.3,50 m , 2000, Resita (astazi distrusa )

 Gheorghe Zărnescu este unul dintre artiştii mereu dispuşi să investigheze posibilităţi noi, diferite de cele precedente, de investire a gestului artistic.Nomadismul său tematic şi lingvistic nu vizează, aşa cum am putea aştepta, teritoriile formei, materiei şi volumelor, şi, implicit ale spaţiului, în maniera tradiţională a unui sculptor.Desigur, toate aceste paliere sunt implicate, dar mediate de poetica – şi de concretul – anexat artei contemporane de ready-made şi de apropriere.Ajuns la o epurare a formei plastice de expresie minimalistă, dar acoperind un nucleu simbolic , deci explicit străină ca intenţie de programul minimalist, sculptorul a părăsit – pentru un timp – acest traseu, pentru a intra într-o relaţie de comentariu critic cu modalităţile neodadaiste intens comentate în spaţiul românesc şi în arealul Bacăului în programele de reevaluare a aportului lui Tristan Tzara, şi a grupului intelectual din juruul său, .Desigur, interesul sculptorului pentru tehnica de deviere a semnificaţiilor, prin ironie, oximoron, ruptură a operaţionalităţii cuvântului sau iconului, nu este un reflex imediat al prelungirii acestei atmosfere, dar bogăţia de nuanţe a fenomenului radical al avangardei/neoavangardei , de multe ori aplatizat în acest radicalism, a contribuit la alegerea acestui areal de fenomene, iar jocul sculptorului cu patrimoniul formal al obiectelor dezafectate de originara lor funcţionalitate a susţinut preocuparea sa majoră pentru manevrarea semnificaţiilor.Fascinaţia pentru tropii specifici limbajului literar apropriaţi de universul mutant, expansiv, al imaginii , pentru jocul semantic susţinut de un provocator joc semiologic, a oferit demersului său posibilităţi din ce în ce mai captivante.
Alexandra Titu-,, De la signaletic la semnificant”- fragment