Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

UAP | septembrie 22, 2017

Scroll to top

Top

HEADS @ Galeriile Carol

HEADS @ Galeriile Carol
Administrator
Citate clasice antice (portretul lui Hermes, Venus, Laocoon) sunt recuperate de Dragoş Neagoe, modelate, apoi supuse diferitelor degradări fizice. Sculptorul intervine în materialitatea obiectului pentru a accelera eroziunea şi degradarea materiei. El privește actul distrugerii ca procedeu generator de noi forme. Dragoș Neagoe este un iconoclast în măsura în care el alterează imaginea și o transformă în noi forme vizuale, nu în sensul în care degradarea imaginii echivaleză cu dispariția ei.

Prin procesul de creare a unor forme de artă care se autodegradează, Dragoş Neagoe reduce egocentrismul producătorului operei și anulează astfel puterea creatorului asupra obiectului. El pune astfel în dicuție relaţia creatorului cu opera de artă, dar şi statutul creatorului, dacă ar fi să-l cităm pe Gustav Metzger care introducea în anii `60 termenul de „artă auto-distructivă”, în manifestul său, „Auto-Destructive Art”. Ceea ce sublinia Metzger și ceea ce reia Dragoș Neagoe, prin recursul la citatul cultural al „operei de artă auto-distructive” – nu reprezintă nicidecum distrugerea operei de artă, ci capacitatea de a observa și a valorifica actul dianamic al degradării în ideea generării noilor forme.

Expoziția lui Dragoș Neagoe este complexă și analizează etapele degradării fizice atât cu mijloacele sculpturii, desenului, dar şi artei video. Probabil, pe lângă problematica raporturilor de putere, o altă dimensiune pe care Dragoș o dezvoltă în lucrările sale, este analiza etapelor degradării umane, atât cea provocată de factorii naturali ai timpului, dar și de intervenția distructivă a omului.”

Raluca Băloiu, curator

Dragoș Neagoe trăiește și activează în București, este membru al Uniunii Artiștilor Plastici, secția Sculptură. A absolvit cursurile de sculptură ale Universității de Arte București, clasa Vasile Gorduz și Adrian Pârvu (2002, licența; 2004, masteratul). În perioada 2005-2008 a urmat un curs intensiv de restaurare-conservare pe patrimoniu mobil. Dragoș a susținut expoziții în cadrul Arte în București (unde a fost premiat în 2016 cu premiul III pentru lucrarea ”Orice viață contribuie la istorie”), a avut expoziții personale la Galeria Funnel Contemporary Art si la Galeria Simeza, la Galeria ArtYourself, a fost nominalizat la Salonul Arte în București la Premiul de Sculptură. Este membru al grupului NEURON cu care a susținut expoziții în diferite locuri (Centrul Cultural Palatele Brâncovenești de la Porțile Bucureștiului, Mogoșoaia). Dragoș a susținut expoziții de grup la galeriile Artmark și a avut comenzi publice: bustul lui ”Nicolae Crevedia” și monumentul ”Sfântul Gheorghe”.

 

Anunț important

privind actualizarea informațiilor personale de contact din baza de date,

Vă rugăm să ne transmiteți următoarele date pentru a putea actualiza baza de date a membrilor Uniunii Artiștilor Plastici din România, astfel:

  • adresa de email; numere de telefon (fixe, mobile, atelier, etc); adresa de corespondență (de preferat copie după actul de identitate)

Toate aceste informații vă rugăm să ni le trimite-ți la adresa de e-mail hr@uap.ro

privind transmiterea datelor pentru legitimații,

Pentru preschimbarea/tiparirea legitimațiilor noi de tip CARD, va rugăm să trimite-ți fotografia portret ăn format 3/4 cm cât și copia actului de identitate doar la adresa de e-mail: legitimatii@uap.ro Datele trimise către oricare alta adresă de email din domeniul @uap.ro, nu garantează că acestea ajunge la HR pentru prelucrare și tipărire, pentru ridicarea ei este necesară plata cotizației la zi.

 Vă reamintim că puteți să vă creați propria pagină de autor pe WWW.UAP.RO, astfel trimite-ți pe adresa de e-mail webmaster@uap.ro următoarele documente:
  • fotografie autor 1 buc.; fotografie lucrare reprezentativă 1 buc.; CV în română și CV în engleză; date de contact, adresă, telefoane (fix, mobil), adresă de e-mail, adresă site; scurt text critic sau de autor în română și engleză.