Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

UAP | septembrie 25, 2017

Scroll to top

Top

PROIECT CANDIDATURĂ Alice Dinculescu

admin

ALICE DINCULESCU –   PROIECT CANDIDATURA
MOTIVATIE:

Dubla calitate, membru UAP/Romania , critic de arta – si angajat al UAP/FP Romania pentru unitatea UAP/FP Constanta mi-a oferit posibilitatea cunoasterii sistemului din interior dar si din postura exterioara a artistului ce isi valorifica dreptul de autor, problematica specifica artistilor pe categorii de specializare, varsta si modalitati diverse de valorificare a creatiei (galerii UAP, private, straine, contracte de executie, expozitii, etc.).

Din luna iunie a anului 1986 si pana in prezent sunt angajat prin concurs de catre Directia FP a UAP din Romania/Bucuresti – si functionez in sistemul UAP/FP la unitatea teritoriala Constanta, intreprindere specializata in valorificarea drepturilor de autor si a drepturilor conexe.

Am traversat perioade distincte ale sistemului UAP/FP conditionat de:

  1. -organizarea societatii romanesti: 1986-1989 = modelul rusesc al organizarii si functionarii UAP/FP care a oferit artistilor romani: siguranta materiala, posibilitati reale pentru desfasurarea activitatii specifice fiecaruia, achizitii seriale asigurate, comanda sociala de anvergura, constituirea unui palmares gratie organizarii obligatorii a expozitiilor locale, judetene, regionale, nationale si internationale, participari la tabere si simpozioane organizate de UAP si sustineri financiare locale, acordarea de premii, distinctii, burse, pensii , alte facilitati; sloganul UAP rostit in soapta la acel moment: „functionam capitalist intr-un sistem comunist”.

2.-schimbarea sistemului social si a unor segmente legislative: 1990-prezent ceea ce a presupus:

-in calitate de Director (1990-2011) cu atributiile respective stabilite si in conformitate cu specializarea mea extinsa in directia drepturilor de autor am acumulat cunostinte in domeniul legislativ (special, asociatii si fundatii, economic, financiar, drept civil,etc.) pentru a reusi sa mentin la Constanta

 

integritatea unitatii UAP/FP si anume: patrimoniul construit partial din fondurile FP/UAP Romania (cca.10.000 mp suprafata construita si teren aferent) compus din 23 studiouri de creatie si o galerie de arta;

– astfel, am reusit in decembrie 2005 sa obtin prin HCLM Constanta  transmiterea catre UAP in utilizare gratuita a patrimoniului enumerat mai sus, la care s-a adaugat un plus, constituit din imobile utilizate pana atunci cu contracte de inchiriere, Casa de creatie UAP si alte studiouri de creatie. (toate acestea au fost obtinute in urma sustinerii unor cauze civile in perioada 1993-1998 pentru a apara interesul artistilor plastici, avand o colaborare profesionala cu Oficiul juridic al UAP/Romania);

–  1991-1993 : am reprezentat problemele teritoriilor in Consiliul de administratie al UAP/Romania;

Am reusit pastrarea specificului unitatii UAP infiintata la Constanta in 1963-64 respectand legislatia referitoare la dreptul de autor (neabrogata, cum gresit a fost inteles de catre multi artisti si in vigoare pana la aparitia ei revazuta , Legea 8/1996), si adaptandu-l la legislatia financiara a noului sistem social; am incheiat parteneriate cu sectorul privat local:

–  pentru modernizare si reambientare Galeria de arta UAP Constanta/parteneriat cu Danubius Travel Agency derulat in perioada 1993- 2002;

–  pentru prezentare, promovare, creare imagine pentru artistii locali si evenimentele lor, parteneriat cu TV Neptun/Constanta;

Am stabilit cu artistii din teritorii protocol de colaborare nominalizat pentru valorificarea drepturilor de autor in sistemul UAP din Constanta;

Am efectuat studii de marketing in vederea stabilirii intereselor de piata ale publicului local pentru a readapta organizarea galeriei , sistemul de etalare, oferta, etc.

Am pastrat imobilul cu destinatie „Casa de creatie UAP”pentru folosinta exclusiva de catre artistii din toata tara – intrand in dezacord cu Conducerea

 

UAP/Romania care „l-a imprumutat” in conditii dezavantajoase, Garzii Financiare Constanta pentru o perioada de 6 ani fiind obligati  a proceda la evacuare silita ;

– 2005-2006 : am semnalat in regim de urgenta catre CO/UAP din Romania preocuparile legislativului roman pentru instituirea unei indemnizatii de pensie pentru scriitori, compozitori, oameni de teatru,etc. (artistii plastici nu erau nominalizati!) – astfel incat am elaborat in timp util o expunere de motive ce a stat la baza formularii interventiei UAP/Romania in acest sens pentru a beneficia de prevederile Legii 8/2006;

-Traversez incepand cu anul 2006 si pana in prezent o situatie suprarealista : actiuni in instanta efectuate de mai vechi si mai noi „colegi” de breasla, care, cu buna stiinta si rea intentie, utilizand acte contradictorii produse de chiar o fosta conducere a UAP – nu numai ca si-a propus insusirea necuvenita a patrimoniului UAP dar a si creat o stare bulversanta in virtutea careia reiese ca eu, persoana fizica, posed intr-o sacosa personala aceste bunuri.

Mentionez: nu am avut niciodata calitatea de „presedinte” al vreunei filiale ; am functionat in sistemul UAP in calitate de membru al acesteia , critic de arta, precum si de salariat angajat cu contract de munca pentru unitatea UAP/FP din Constanta.
Consider ca UAP din Romania se afla intr-o perioada nefasta a existentei sale la care s-a ajuns „gratie” actiunilor propriilor membri derutati, ajutati, rau intentionati sau pur si simplu alimentati de un trecut nostalgic; se adauga aspectului o intelegere eronata a esentei acestui organism. Consider ca UAP din Romania poate evolua benefic in cadrul juridic ale carui coordonate i-au fost reconfirmate de Ministerul de justitie, de analizele juridice profesionale demonstrate de consilierul juridic UAP si studiul emis de cabinetul de avocatura Tuca/Zbarcea – avand nevoie de o reformulare organizatorica.

Toate aceste motivatii – care cuprind de altfel nenumarate aspecte ale trecerii nu numai a „ statutului artistului roman” dintr-un sistem social in altul

 

dar si a artistului ca om, confruntat personal cu un complex de situatii inedite care se repercuteaza profesional, omenesc, existential si chiar psihic asupra fiecaruia – au stat la baza depunerii acestei candidaturi pe care o consider sustinuta de experienta in sistem acumulata de-a lungul perioadelor consistente mentionate deja.

 

  1. Masuri organizatorice necesare :

 

1.a).clarificari juridice impuse chiar de actul constitutiv:

-UAP din Romania este organizatie nationala a artistilor plastici romani infiintata prin legislatie speciala; Decretul 266/1950 , in vigoare, ii asigura acesteia un specific inconfundabil iar membrilor sai, artisti profesionisti/persoane fizice – drepturi de care pot beneficia numai in aceasta calitate de „membru UAP/R”;

-UAP din Romania se compune din : totalitatea membrilor sai persoane fizice; structurile economice proprii indiferent unde se afla ele pe teritoriul Romaniei si anume: CFP si intreprinderile FP specializate in valorificarea dreptului de autor in domeniul artelor vizuale;

-asociatiile artistilor plastici infiintate pe baza OG 26/2000 cu modificarile ulterioare pot solicita afilierea la UAP/R spre a fi reprezentate de aceasta in baza unui protocol ferm;

-patrimoniul UAP/R este indestructibil – se vor aplica masuri de reidentificare, confirmare a existentei sale indiferent unde se afla amplasat, continuarea recuperarii pe cale legala acolo unde este cazul;

 

1.b).verificarea unitatilor cu personalitate juridica infiintate uneori redundant in Bucuresti in numele UAP/R, dupa 1990, in timpul diverselor echipe de conducere a UAP/ a caror activitate nu a fost corelata; analiza acestora, suspendarea sau lichidarea lor –dupa caz;

 

1.c).concretizarea unei situatii reale a asociatiilor infiintate de grupuri de artisti membrii UAP/R – „recensamantul” acestora pe baza actelor constitutive ale fiecareia pentru a stabili din punct de vedere juridic si organizatoric un sistem coerent de existenta si actiune; consultanta juridica este strict necesara;

  1. 2.             Elaborarea Regulamentelor specifice activitatii UAP si/sau reeditarea celor aflate pe rol cu modificarile necesare :

2.a).Primiri in UAP.

 

2.b).Utilizare a studiourilor de creatie UAP. 2.c).Utilizare a spatiilor expozitionale ale UAP. 2.d).Regulament de functionare a intreprinderilor FP.

2.e).Regulament de functionare si activitate a CFP; are in vedere revigorarea productiei ;

 

  1. Cresterea rolului Comisiei de onoare si arbitraj prin:

–  elaborarea unui Regulament ferm in acest sens;

–  respectarea acestuia are in vedere evitarea situatiilor incalificabile produse de chiar membrii UAP ce au condus la destabilizarea sistemului UAP si l-au plasat in derizoriu ;

–  rezolvarea obligatorie a starilor posibil conflictuale pe cale amiabila in cadrul lucrarilor acestei Comisii „de onoare si arbitraj”;

  1. 4.             Asumarea responsabilitatilor de catre cei care au adus prejudicii morale si materiale UAP din Romania – aspecte ce au condus catre o nepermis de slaba reprezentare a Uniunii in cadrul societatii civile romanesti.
    1. Constituirea unei baze administrative pertinenta a UAP la sediul sau central,

 

capabila sa ordoneze activitatea in toate sectoarele sale specifice:

5.a).salariati proprii, competenti – cu atributii de servici clar stabilite in fisa postului;

 

II.Stabilirea unor relatii ferme de colaborare cu reprezentantii administratiei centrale si locale pe baza asumarii bilaterale a unui protocol: MCPCN si reprezentantele sale teritoriale, primarii, consilii judetene, etc.

-se are in vedere continuarea identificarii patrimoniului UAP proprietate, donatie alte forme, precum si posibile parteneriate pentru obtinerea unor noi spatii cu destinatie specifica UAP;

Protocolul se reinnoieste odata cu schimbarea mandatului.

Motivatie: in teritoriu organismele mentionate mai sus au o imagine confuza asupra situatiei actuale a UAP, modalitati de functionare, activitate, oferte posibile, etc.

 

  1. III.  Baza de date si informatii computerizate a UAP/ Romania ( cum a fost deja demarata) – constituie un domeniu care necesita dezvoltare permanenta oferind consultanta de specialitate si informatii necesare tuturor membrilor UAP.

 

IV.Asigurarea unei baze economice proprii – diminuata in prezent –  prin:

-revigorarea intreprinderilor de tip FP in functie de specific si particularitatile zonei in care se afla;

-relansarea galeriilor UAP pentru etalare si vanzare lucrari de arta;

-reformularea sistemului de productie al CFP : proiecte, programe pentru IMM- uri, parteneriate posibile.

Anunț important

privind actualizarea informațiilor personale de contact din baza de date,

Vă rugăm să ne transmiteți următoarele date pentru a putea actualiza baza de date a membrilor Uniunii Artiștilor Plastici din România, astfel:

  • adresa de email; numere de telefon (fixe, mobile, atelier, etc); adresa de corespondență (de preferat copie după actul de identitate)

Toate aceste informații vă rugăm să ni le trimite-ți la adresa de e-mail hr@uap.ro

privind transmiterea datelor pentru legitimații,

Pentru preschimbarea/tiparirea legitimațiilor noi de tip CARD, va rugăm să trimite-ți fotografia portret ăn format 3/4 cm cât și copia actului de identitate doar la adresa de e-mail: legitimatii@uap.ro Datele trimise către oricare alta adresă de email din domeniul @uap.ro, nu garantează că acestea ajunge la HR pentru prelucrare și tipărire, pentru ridicarea ei este necesară plata cotizației la zi.

 Vă reamintim că puteți să vă creați propria pagină de autor pe WWW.UAP.RO, astfel trimite-ți pe adresa de e-mail webmaster@uap.ro următoarele documente:
  • fotografie autor 1 buc.; fotografie lucrare reprezentativă 1 buc.; CV în română și CV în engleză; date de contact, adresă, telefoane (fix, mobil), adresă de e-mail, adresă site; scurt text critic sau de autor în română și engleză.