Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

UAP | iulie 26, 2017

Scroll to top

Top

PROIECT DE CANDIDATURĂ-Vasile Tolan

admin

PROIECT DE CANDIDATURA

 

Motivaţia candidaturii

 

Sunt membru al UAP din 1981. Experienţa acumulată in cei peste 30 de ani, printr-o implicare activă in uniune, nu numai ca simplu artist, ci şi ca membru in organe de conducere la nivel de filiale şi la nivel naţional, participarea la iniţierea unor demersuri/proiecte/linii de dezvoltare/direcţii de acţiune in istoria recentă a UAP din România, in perioada de reconstrucţie instituţională care au fost sau nu finalizate, consider a fi suficiente motive care să mă determine să-mi depun candidatura. De asemenea, cred că realizările mele pe plan internaţional, contactele de care dispun, pot costitui un atu care să avantajeze eforturile de introducere, promovare, colaborare a UAP din România pe plan internaţional.

 

Activităţi pentru UAP:

 

-1981- am infiinţat Cenaclul UAP Bistriţa;

-1981-1990 – am fost secretar al Cenaclului UAP Bistriţa;

-1988 – am finalizat darea in folosinţă a Galeriilor de artă ale UAP Bistriţa, in urma unor demersuri şi eforturi de 7 ani pentru obţinerea şi amenajarea spaţiului (au fost date in folosinţă 16 ateliere de creaţie in aceeaşi clădire);

-1990-1993 – preşedinte al nou infiinţatei Filiale interjudeţene Cluj- Bistriţa-Zalău;

-1993 – am cumpărat şi intabulat pentru UAP imobilul cu cele 16 ateliere şi galeriile UAP Bistriţa la preţul de la acea vreme al unui apartament şi am obţinut aprobările pentru demararea restaurării imobilului din fondurile Direcţiei monumentelor istorice (lucrare finalizată in 1999 prin investiţii de aproximaiv 11 miliarde lei);

-1988-1993 – am organizat majoritatea expoziţiilor din Galeriile UAP Bistriţa, precum şi expoziţii şi activităţi specifice care aveau legatură cu membrii noştri in Cluj, Bucureşti sau alte centre;

-2002 – am devenit preşedinte fondator al Asociaţiei Uniunea Artistilor Plastici Bistriţa;

-2002-2003 – Asociaţia Uniunea Artistilor Plastici Bistriţa a funcţionat cu fonduri private, finanţări pe care le-am obţinut de la oameni de afaceri locali;

 

-2003 – am incheiat un contract de parteneriat public-privat cu Centrul judeţean de cultură, instituţie a Consiliului Judeţean Bistriţa- Năsăud, in care activitatea de la Galeriile de artă era finanţată in intregime (cheltuieli de intreţinere, cheltuieli cu salarii/ 2 posturi, cheltuieli de organizare expoziţii, transport, cazare, tiparituri, protocol etc) de către partenerul public (parţial, protocolul funcţionează şi astăzi);

-2006-2007 – ca membru al CO al UAP, am intreprins demersuri la:

  • primarul general de atunci al municipiului Bucuresti, d-l Adriean Videanu, la consilierii săi şi la administraţia primăriei, pentru spaţiile deţinute de UAPR, pentru păstrarea unei chirii acceptabile şi preintâmpinarea pierderii spaţiilor respective;
  • primul ministru de atunci al Guvernului, Călin Popescu Tăriceanu, pentru a solicita sprijin guvernamental pentru UAPR;
  • ministrul de atunci al Culturii si Cultelor, Adrian Iorgulescu, şi Secretarul de stat Virgil Niţulescu, pentru a incerca să găsim soluţii de finanţare de la bugetul ministerului;
  • consilierul prezidenţial Bujor Bogdan Teodoriu, pentru a pregăti o intrevedere cu preşedintele Traian Băsescu, in vederea expunerii problemelor cu care ne confruntam;
  • ministrul de atunci al finanţelor, Varujan Vosganian, pentru probleme fiscale generale, colectarea TAP-ului şi obţinerea de spaţii noi (s-a oferit să intervină pe langă fostul ministru Teodor Melescanu pentru o cazarmă);

–   am obţinut atunci stoparea majorării chiriilor, fiind făcute demersuri pentru obţinerea gratuităţii spaţiilor inchiriate de la stat;

-am insistat atunci pentru demararea acţiunilor de intabulare pentru spaţiile proprietate: Combinat, ateliere Pangratti şi  Eforie, demers care a fost concretizat şi finalizat abia de actuala echipă, prin perseverenţa Cristinei Russu.

 

Activitatea de voluntariat

 

La acest capitol, aş menţiona acţiuni intreprinse pentru UAP din România fără a avea atribuţii in acest sens, momentan fiind simplu membru al biroului de conducere al filialei Pictură.

Ca voluntar:

-am coordonat 4 proiecte culturale cu finanţare naţională şi europeană;

 

-am organizat prima intrevedere cu rezultate a conducerii UAP, Petru Lucaci şi Cristina Russu, cu Primarul General al municipiului Bucureşti, d-l Sorin Oprescu, de unde au venit primele subvenţii pentru expoziţii organizate de UAP; pentru celelalte promisiuni făcute atunci de primarul Oprescu, se pare că nu s-a perseverat, de aceea consider că, prin perseverenţa de care sunt capabil, aş putea rezolva şi alte probleme (era vorba de alte subvenţii, de sediu şi de un proiect comun de construcţie şi colaborare);

-am făcut tatonări in vederea obţinerii unor spaţii pentru lucrări ale artistilor decedaţi şi/sau pentru artisti care ar putea avea nevoie de ajutor in ultima parte a vieţii şi am ajuns la concluzia că acest lucru este realizabil;

-am organizat o intâlnire a conducetii UAP, Petru Lucaci şi Cristina Russu, cu d-l deputat Victor Socaciu, pentru a stopa adoptarea proiectului de lege a Ordinului Artistului, care ne-ar fi dezavantajat dacă ar fi fost votată in forma propusă;

-am făcut lobby pentru finalizarea votării amendamentelor la legea timbrului cultural;

-am contactat personalităţi din politică şi administraţie care ar putea să ne ajute in obţinerea unui sediu al UAP din România.

 

 

Desigur, nu toate demersurile mele au avut rezultate  pe măsura aşteptărilor sau unele au rămas nefinalizate, dat fiind că mandatul meu s-a incheiat brusc, iar acţiunile voluntare necesită finalizare din partea reprezentanţilor oficiali ai UAP. Stiu insă din experientă că, pentru rezolvarea unor astfel de  probleme, este nevoie de multă insistenţă, perseverenţă fără bruiaj şi, in situaţiile in care interesele sunt comune, ar fi de aşteptat şi o colaborare constructivă, cu lobby desfăşurat prin unirea tuturor forţelor şi valorificarea tuturor relaţiilor. Fără asta, va fi greu să finalizăm ceva.

 

Direcţii de acţiune propuse pentru mandatul 2012 – 2016

 

  1. menţinerea autonomiei administrative a filialelor, clarificarea relaţiei celei mai avantajoase şi funcţionale intre acestea şi structura naţională a UAP
  2. elaborarea şi votarea unei bune legi privind statutul artistului in România
  3. elaborarea şi votarea unei legi care să protejeze spaţiile culturale
  4. identificarea tuturor activelor fixe, imobilelor UAP care pot fi intabulate in ţară şi Bucuresti
  5. obţinerea de noi spaţii in ţară şi Bucuresti pentru galerii, ateliere, artotecă, spaţii pentru artiştii bătrâni, bolnavi sau cu probleme sociale, case de creaţie
  6. obţinerea gratuităţii spaţiilor cu destinaţie culturală
  7. obţinerea de fonduri centrale şi locale pe bază de proiecte cu finanţare pentru activităţi specifice (expoziţii, tabere, tipărituri, galerii etc)
  8. incheierea unor parteneriate pentru realizarea unor proiecte de anvergură
  9. realizarea unor proiecte internaţionale, inclusiv valorificarea oportunităţilor create de finanţările nerambursabile europene prin programele transfrontaliere
  10. menţinerea unei permanente legături cu forurile centrale şi teritoriale care ne-ar putea fi de ajutor
  11. menţinerea permanentă a legăturii intre conducerea la nivel naţional şi filialele din ţară printr-un secretariat specializat (deplasare de cate ori este nevoie in teritoriu)
  12. diseminarea prin intermediul site-ului UAP din România a bunelor               practici şi proiectelor de succes ale filialelor teritoriale
  13. obţinerea unui sediu pentru UAP din România
  14. realizarea proiectului Centrul International al Artelor Vizuale la CFP
  15. menţinerea editării revistei Arta şi realizarea unui format online, continuarea atragerii de fonduri pentru finanţarea ei şi realizarea unei bune colaborări cu teritoriul prin corespondenţi permanenţi

 

 

Dacă intre timp vor apărea alte urgenţe, cu siguranţă mă voi adapta cerinţelor. Nu aş putea spune că, la ora actuală, cunosc toate nevoile structurilor UAP din ţară şi din Bucuresti, dar având experienţa atât in organelor de conducere centrale, cât şi a celor teritoriale şi ţinând cont de condiţia mea de permanent navetist intre Bucuresti si Cluj, sunt convins ca impreună vom găsi soluţii.

 

Vasile Tolan

 

Bucureşti, 19 martie 2012

Anunț important

privind transmiterea datelor pentru legitimații,

Pentru preschimbarea/tiparirea legitimațiilor noi de tip CARD, va rugăm să trimite-ți fotografia portret ăn format 3/4 cm cât și copia actului de identitate doar la adresa de e-mail: legitimatii@uap.ro Datele trimise către oricare alta adresă de email din domeniul @uap.ro, nu garantează că acestea ajunge la HR pentru prelucrare și tipărire, pentru ridicarea ei este necesară plata cotizației la zi.


Vă reamintim că puteți să vă creați propria pagină de autor pe WWW.UAP.RO, astfel trimite-ți pe adresa de e-mail webmaster@uap.ro următoarele documente:

  • fotografie autor 1 buc.
  • fotografie lucrare reprezentativă 1 buc.
  • CV în română și CV în engleză
  • date de contact, adresă, telefoane (fix, mobil), adresă de e-mail, adresă site
  • scurt text critic sau de autor în română și engleză