Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

UAP | ianuarie 22, 2018

Scroll to top

Top

PROIECT Emilia Persu

admin

PROIECT DE CANDIDATURĂ

Ce înțelegem prin manageriat artistic și cultural? Din păcate nu există o definiție. Dar este util să ne gândim la acest termen, ca având scopuri multiple de realizare a obiectivelor estetice, artistice şi de alt tip, ca și la gestionarea muncii de zi cu zi cât și a relațiilor de colaborare. Datorită aceleiaşi priorități a unui număr mare de obiective, este clar diferit de managementul în alte domenii.

Deși nu ar trebui să fim conducători ci reprezentativi pentru această instituție, managementul vorbește de fapt despre a fi într-o poziție în care să poți face ca lucrurile să se întâmple. Este datoria managerului să creeze condițiile în care activitate artistică să se poată desfășura și să fie susținută. Așa cum spune un specialist englez în management “managerii sunt persoane într-o anumită poziție care determină ceea ce trebuie făcut, de cine și cu ce”.

Ar  trebui  să  acoperim  o  arie  largă  de  preocupări:  marketing,  dezvoltarea  audienței, coordonare de programe, curatoriat, etc. Pentru asta trebuie să avem și aptitudini multiple: comunicare, coordonare, planing, inițiativă și putere de control. Trebuie găsite soluții de finanțare, dezvoltate relații sociale importante, având prezență și reprezentativitate.

Un bun manageriat presupune dezvoltarea cunoștințelor și a abilităților în domeniu.

Mie mi se par esențiale patru tipuri de cunoaștere în acest scop:

–  cunoașterea oamenilor – a sinelui și a celorlalți

–   cunoașterea situațiilor – scena specifică de lucru, formele de arta, rolurile specifice, cum ar fi marketingul, educaţia, dezvoltarea audienței – a publicului, finanţele, administraţia, strângerea de fonduri

–   cunoașterea proceselor – aptitudinile, tehnicile și rutina necesare pentru a face ca lucrurile să se întâmple

–   cunoașterea conceptuală – teoriile și ideile despre, nu numai un bun manageriat, ci despre cum și de ce manageriem activități culturale și artistice

Teoria nu este întotdeauna bine văzută ba chiar este privită ca fiind divorțată de practică. Dar totuși fiecare tip de decizie se bazează pe anumite presupuneri și generalizări, deci pe teorie.Teoria și practica sunt inseparabile. Tot un teoretician spunea: “când începem să folosim ideile teoretice le numim de bun simț”.

Folosind termeni din economie, ar trebui să urmărim indicatori de performanță, rezultatele și impactul lor. În principiu trebuie să devenim competitivi în lumea artistică înconjurătoare, să avem calitatea unei instituții reprezentative la nivel național și european în domeniul artelor vizuale. Să fim “în cărți” cum s-ar spune așa cum pe vremuri eram și așa cum ar trebui să fim din nou, dar cu alte mijloace – ale contemporaneității.

Pentru toate acestea și pentru ca artiștii să-și găsească locul pe care îl merită în lumea noastră, doresc să mă implic în viața acestui organism aflat într-o stare de așteptare perpetuă a ceva ce poate se va întâmpla.

De fapt aici este vorba să manageriezi oameni, să te manageriezi pe tine și să construiești încredere și relații interumane, să dezvolți o adevărată inteligență emoțională.

Planurile de acțiune le las pentru partea practică a acestui examen în ghilimele. Dacă voi avea ocazia le voi detalia. Pentru moment am reușit doar să vă expun principiile după care aș vrea să lucrez.

Vă doresc succes tuturor!

Emilia Persu

semnatura