Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

UAP | 23/04/2025

Scroll to top

Top

INVITAȚIE DE PARTICIPARE @ ANUALA DE ARTĂ PLASTICĂ RELIGIOASĂ ȘI RESTAURARE – 2025

INVITAȚIE DE PARTICIPARE @ ANUALA DE ARTĂ PLASTICĂ RELIGIOASĂ ȘI RESTAURARE – 2025
Nistor Laurențiu

Asociația Filiala de Artă Plastică Religioasă și Restaurare a UAP din România vă invită să participați la evenimentul expozițional „ANUALA DE ARTĂ RELIGIOASĂ 2025”, ce se va desfășura la Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” din București, partener tradițional și co-organizator.

Sunt invitaţi să participe artişti plastici profesionişti – membrii Uniunii Artiștilor Plastici din România sau studenți UNARTE, artiști și/sau restauratori din muzee, artişti plastici profesionişti cu activitate importantă în domeniul artelor vizuale sau al restaurării bunurilor culturale.

DATA ŞI LOCUL DESFĂŞURĂRII
Vernisajul expoziției va avea loc în Duminica Floriilor, 13 aprilie 2025, ora 14.00, la Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”, Şos. Kiseleff nr. 30.

CONDIŢII DE PARTICIPARE
Fiecare artist plastic poate participa cu o lucrare (prin lucrare înţelegând şi ansamblu) cu tematică religioasă, realizate în tehnici tradiționale sau moderne: icoană, pictură, grafică, sculptură, artă decorativă, panou restaurare.

Lucrările înscrise trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:
• să fie realizate în intervalul 2023-2025;
• să nu fi fost expuse la alte evenimente ale filialei noastre;
• să respecte dimensiunile propuse de organizator;

DIMENSIUNILE LUCRĂRILOR:
• pentru pictură dimensiunea minimă 50×50 cm, maxim 100×100 cm;
• pentru grafică (incluzând și rama cu passepartout) dimensiunea minimă 40×40 cm, maximă 100×100 cm;
• pentru icoană dimensiunea minimă A4, maximă 100×100 cm;
• pentru sculptură și arte decorative dimensiunea minimă 50 cm, maximă 2,5 m;
• pentru panouri restaurare 100 x70 cm.

Lucrarea trebuie să fie dotată cu sistem de prindere, să aibă menționate pe verso următoarele elemente de identificare: numele autorului, titlul lucrării, tehnica realizării, dimensiunile, filiala din care face parte, numărul de telefon.

TAXA DE PARTICIPARE
Artiștii selectați vor plăti o contribuție de 150 lei pentru realizarea acestui proiect și pentru tipărirea catalogului expoziției.
Plata taxei se face DOAR în cazul în care lucrarea a fost selectată!
Artiștii din București vor depune contribuția o data cu predarea lucrării/lucrărilor la Muzeul Național al Satului.
Artiștii care trimit lucrarile prin curier vor pune contribuția in coletul cu lucrări.

PREDAREA LUCRĂRILOR
Lucrările vor fi primite în zilele de luni 7 și marti 8 aprilie 2025, între orele 12:00-16:30, la Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”, Şos. Kiseleff nr. 30.

Lucrările se primesc la muzeu, nu fac înscrieri online, pe email, etc…

Artiștii care trimit lucrările prin curier:
• coletele vor fi trimise prin curier rapid la adresa: Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”, Şos. Kiseleff nr. 30, București – tel: 0765-719-104.
• coletele trebuie expediate în așa fel încât sa ajungă la destinatar în zilele de luni 7 și marti 8 aprilie 2025!

Solicităm ambalarea lucrărilor astfel încât să fie bine protejate atât la trimitere cât şi la returnare.
Pentru siguranța returnării lucrărilor, insistăm ca pe colet să vă scrieți adresa completă, inclusiv propriul număr de telefon.
În interiorul coletelor, ce conţin lucrări ale mai multor artiști, solicităm lista cu autorii și contribuția de participare.
Lucrările transmise prin servicii de curierat vor avea notat pe colet „PENTRU ANUALA DE ARTĂ RELIGIOASĂ – 2025”.

VERNISAJ
Duminica Floriilor, 13 aprilie 2025, ora 14.00.

ALTE PRECIZĂRI

* Participanții au obligația mai întâi de a citi prezentul regulament și apoi să înregistreze lucrările.
* Participarea la expoziție a artistului plastic prezumă acordul acestuia cu privire la prezentul regulament de participare.
* Pe întreaga durată a expoziţiei, participanţii nu îşi pot retrage lucrările.
* Participarea la expoziție a artistului plastic selectat prezumă acordul acestuia cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal (Regulamentul 2016/679/UE privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestora);
* Organizatorii au dreptul de a folosi imagini după lucrările expuse, fără plata către autor, cu scopul promovării expoziţiei, în materialele publicitare ale expoziţiei în scop de informare, marketing şi educaţional, inclusiv în catalogul tipărit.
* Participanţii vor accepta panotarea lucrărilor în expoziţie așa cum a fost hotărâtă de către echipa curatorială şi vor respecta regulamentul.
* Participanții care se înscriu cu icoană pe sticlă, vitraliu, ceramică își asumă orice incident care poate degrada lucrarea cum ar fi: cedarea simezei, a sistemului de prindere, etc. Nu se pot cere despăgubiri.
* Fiecare expozant care a achitat contribuția de participare va primi la finalul expoziției: chitanță, diplomă de participare și un exemplar al catalogului expoziției.
* Expoziția va fi mediatizată pe Facebook, pe site-urile media cu care Filiala are parteneriate și pe site-urile A.F.A.P.R.R. și U.A.P. din România. Participanţii vor găsi pe facebook imagini din expoziţie, de la vernisaj, afişul expoziției.
* Lucrările predate personal se vor ridica personal de la muzeu la o dată care se va anunța ulterior.
* Pentru cei care trimit lucrări prin servicii de curierat costul transportului lucrărilor (tur și retur) va fi suportat de către fiecare participant. Organizatorii nu-şi asumă responsabilitatea pentru deteriorarea sau pierderea lucrărilor trimise prin servicii de curierat. Artiștii își pot asigura lucrările în mod individual.