[:ro]Candidat Marius Burhan[:]
[:ro]Ceea ce mă motivează este dorința de a promova arta contemporană în țară dar și în afara țării, ca o artă a prezentului, realizată cu mijloace și teme ale prezentului, încurajarea artiștilor la început de carieră, mobilitatea culturală cu intervenții culturale consistente și relevante.
În cadrul Consiliului Director intenționez următoarele acțiuni:
- Contribuții la restructurarea articulării proiectelor de organizare de eveniment și de expoziții pledând cu expozițiile de concept, chiar și atunci când premizele lor sunt cele de a cuprinde un număr consistent de artiști cu diverse opțiuni stilistice.
- Programarea unui număr echilibrat de expoziții personale și de grup în măsura disponibilităților financiare, și aplicarea unor strategii de atragere a sponsorilor
- Apelarea/cooptarea unor critici de artă și artiști cu activitate/înclinare în domeniul curatorial pentru elaborarea planului expozițional și pentru elaborarea selecțiilor în cadrul proiectelor și a selecțiilor de artiști
- Căutarea unor soluții financiare împreună cu ceilalți membri ai Consilului Director pentru acordarea premiilor secțiilor și strângerea legăturilor cu secția de critică și teorie pentru juriile în vederea organizării de expozițiilor și acordării premiilor
- O relație directă cu principalii operatori financiari Asociația Fondului Cultural Român, ARCUB – Primaria Capitalei, Primăria sectorului I, ICR, MAE, Ministerul Culturii.
- În vederea obținerii unui atelier se vor anunta clar criteriile/grila de evaluare, cv-urile si documentația dosarelor care vor fi publice.
- Derularea unor burse de cercetare prin parteneriat cu diverse instituții muzeale de profil, burse postdoctorale derulate prin Academia Romană, ICR, granturi post-doctorale prin prezentarea unui proiect program de vizibilitate a UAP din România
Rezidența artistică – spaţiu educaţional pentru bursieri, studenţi, oameni de cultură, cât şi o sursă importantă de informare despre aspectele culturale româneşti.
Programul de rezidentță și facilitatile educationale oferă atât artiștilor în devenire, cât și celor consacrați un spatiu în care să-și dezvolte abilitățile și să-și expună creațiile
Obiective urmărite:
a. promovarea dialogului şi schimbului de cunostinţe despre cultura şi istoria europeană;
b. promovarea programelor de mobilitate a artiştilor;
c. promovarea diversităţii culturale şi dezvoltarea unor noi forme de expresie culturală;
d. recunoaşterea rolului culturii ca factor economic, de integrare socială şi de atitudine civică;
Noi galerii de artă cu vânzare.
Interesul este focalizat pe informare, analiză și schimb de experiență, toate acestea având ca scop final o mai bună promovare și întelegere a artei contemporane
Un instrument de promovare important îl constituie Galeriile de Artă, care necesită urgent o remodelare estetică și conceptuală, conform standardelor europene, iar managemnetul lor va fi unul performant prin parteneriate europene( aplicație la fonduri europene).
Finanţările proiectelor legate de promovarea artiştilor şi artelor vizuale, de patrimoniu construit sau documentar, cercetare, premii (concurs public de proiecte).
Biblioteca UAP – ordonarea fizică a materialului, crearea catalogului digital, organizarea accesului la documente pentru membrii U.A.P, studenţi, cercetători din alte discipline.
– îmbogăţirea fondului prin achiziţii, abonamente, donaţii şi crearea bibliotecii digitale (DVD-uri cu publicaţii, filme de artă, arhiva TVR- filme dedicate artiştilor vizuali etc.).
Aceasta pot oferi vizitatorilor o gamă largă de carți, ilustrate, CD-uri si DVD-uri, precum si cataloage si publicatii ale artistilor, care poate deveni un loc ideal pentru lectura presei naționale și internaționale.
8. Dezvoltarea competențelor specifice managementului de eveniment (cursuri) – de pregătire, derulare şi evaluare a unor evenimente . Îmbunătăţirea şi perfecţionarea deprinderilor de comunicare în grup.
Structura cursului – Designul galeriei şi concepţia expoziţiei – Selectarea lucrărilor – Verificarea lucrărilor – Alcătuirea bugetului – Marketingul expoziţiei – PR şi comunicare personală
Studii de caz – Vizite în locaţii de desfăşurare a unor evenimente, prin locații colaterale, MNAC, Muzeul Național, spații neconvenționale, facultatea de artă, arhitectură, ordinul arhitecților etc.
Întâlniri cu curatori şi muzeologi, colaboratori, sponsori cât și realizarea unor conferințe pentru a susține teoretic exemplele prezentate etc.
Metode folosite: studii de caz şi exemple practice, metode – îmbunătățirea părții de mediatizare, prin update-uri pe conturile de Facebook şi Twitter, comunicate de presă şi post-uri pe blogul oficial al proiectelor și situl secțiilor.
Sectoarele culturale și creative sunt un motor cheie al economiilor dezvoltate și în curs de dezvoltare și se numără printre sectoarele cu cea mai rapidă creștere (studiu publicat de UNESCO).
Marius Burhan[:]
Comentarii recente