Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

UAP | august 17, 2019

Scroll to top

Top

Ciacâru Mircea Răsvan

Administrator
Mircea Ciacâru
Ciacâru Mircea Răsvan
Adresa: Piatra Neamț – România
Tel:
e-mail:

web:

tablou_reprezentativ_1714x2457_300_dpi

Prezentare Demers Artistic

Mircea Răsvan Ciacâru sau reducerea la pictură

În contextul eclectic şi excesiv experimental al artelor vizuale de azi, pictorul Mircea Răzvan Ciacâru se încumetă (şi riscă!) să avanseze o altfel de provocare. Respectiv: o manieră post-academică în care limbajul cromatic sofisticat se îmbină subtil cu acurateţea formală extremă. Cercetat în grabă, lucrul acesta ar putea să lase impresia de artificiu, de propunere demonstrativă, de etalare a unor virtuţi tehnice mult exersate de-a lungul timpului. În schimb, eu aş observa că avem de-a face mai degrabă cu o atitudine de maestru în această serie de rigori asumate explicit: artistul ascunde improvizaţia (fără să o respingă definitiv), o disimulează într-un ideal de tip „clasicist”, cu formele echilibrate şi „încheiate” după toate regulile. Ba chiar aş spune că asta e „fronda lui Ciacâru”; când aproape toată lumea se grăbeşte şi lasă numeroase „deschideri” în desfăşurarea discursului plastic, sub acoperirea teoriilor despre „libertatea creatoare”, pare că el persistă tacticos în elaborarea unei „opera chiusa”, supusă maximei exigenţe.
Nu întâmplător artistul preferă să cultive speciile „canonice”, precum natura statică, (auto)portretul ori (pseudo)peisajul. Ceea ce, însă, nu exclude inovaţia. Deoarece, în fond, la Mircea Răzvan Ciacâru totul e compoziţie şi oricare subiect abordat e supus, până la urmă, unui proces de „spiritualizare” plastică, devenind în final expresia unei „idei picturale” (corespondentă „ideii poetice” din literatură), care suportă un anumit grad de originalitate – dar temperată, bine controlată şi totdeauna motivată lăuntric. Pe scurt: artistul lucrează „cu sens”, fără excese inutile, de o parte, şi fără convenţii obositoare, de cealaltă. Iar principala lui grijă este ca privitorul / spectatorul să nu uite o clipă că are în faţă un tablou sau că se află într-o expoziţie de pictură, oriunde ar fi ea amplasată şi orice temă ar propune.

(Emil Nicolae)

website link: ,