Expoziţia de artă contemporană Botond Részegh „Bodies of Prometheus” @ Mica Galerie a Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia

Expoziţia de artă contemporană „Bodies of Prometheus” a artistului Botond Részegh, curatoriată de Ana Negoiţă şi coordonată de Alexandra Runcan
Mica Galerie a Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia, 28 septembrie–10 octombrie 2025
Institutul Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia, în parteneriat cu CESI – Centrul de Excelenţă în Studiul Imaginii din cadrul Universităţii din Bucureşti, organizează expoziţia de artă contemporană „Bodies of Prometheus” a artistului Botond Részegh, curatoriată de Ana Negoiţă şi coordonată de Alexandra Runcan. Vernisajul va avea loc duminică, 28 septembrie 2025, la ora 18:00, în Mica Galerie a Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică. Expoziţia va putea fi vizitată zilnic, în perioada 28 septembrie–10 octombrie 2025, în intervalul orar 16:00–19:00.
Expoziţia „Bodies of Prometheus” propune un dialog între privitor şi universul introspectiv al artistului, invitând la explorarea unei iconografii personale în care figura umană devine teritoriu de reflecţie şi meditaţie vizuală. Lucrările propuse recompun atmosfera unui spaţiu de creaţie interiorizat, în care expresia artistică se construieşte pe un echilibru subtil între gest şi control, între tensiune şi tăcere. Lucrările expuse în expoziţia „Bodies of Prometheus” urmăresc o cronologie afectivă şi stilistică, ilustrând un parcurs coerent în cadrul unei cercetări vizuale ce îşi asumă, cu rigoare şi sensibilitate, tema corporalităţii. Siluetele recognoscibile, conturate într-un limbaj expresionist–minimalist, sunt reconfigurate în noi serii care păstrează familiaritatea formelor, dar introduc nuanţe inedite şi configuraţii tensionate. Construcţia vizuală a lucrărilor se bazează pe un sistem de opoziţii formale şi cromatice – roşu/negru, albastru/galben, negru/alb – menite să creeze puncte de tensiune compoziţională şi să activeze un spaţiu de reflecţie asupra emoţiei, neliniştii, limitei. Personajele par suspendate într-un timp fără repere, într-o gravitaţie incertă, evocând o corporalitate fragilă, lipsită de ancorare, dar încărcată de semnificaţii.
Parcursul expoziţiei presupune o apropiere graduală din partea privitorului: de la acomodarea vizuală cu vocabularul plastic propus, până la implicarea într-un proces de introspecţie în care fiecare lucrare devine o posibilă micro-naraţiune. Această dinamică între figurativ şi abstract alimentează ritmul intern al expoziţiei şi transformă experienţa contemplării într-o traversare a stărilor, a formelor şi a simbolurilor. Referinţele subtile la universuri artistice precum cele ale lui İnci Eviner sau Marcel van Eeden se regăsesc în gestualitatea controlată a desenului şi în tensiunea interioară a picturii. Botond Részegh construieşte o practică vizuală interdisciplinară în care corpul uman este atât temă, cât şi suport al unei reflecţii vizuale despre prezenţă, absenţă, memorie şi transcendenţă.
Comentarii recente