Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

UAP | 24/11/2024

Scroll to top

Top

„Graduation Highlights 2021” @ Iași

„Graduation Highlights 2021” @ Iași
Nistor Laurențiu

Invitație la Expoziție de Arte vizuale „Graduation Highlights 2021”,

Am placerea să vă invit la un proiect expozițional ce poate fi vizualizat si online, la care participa și absolvenți de Master pe care eu i-am coordonat în ultimii cinci ani. Detalii și în afișul din atachement și foto.

Textul integral pe :

https://facebook.com/events/s/graduation-highlights-2021/347401266987030/

Borderline Art Space și Art+Design găzduiesc, expoziția „Graduation Highlights 2021”, un demers de promovare a tinerilor artiști ajuns la a șasea ediție. Un juriu format din cadre didactice ale Universității Naționale de Arte „George Enescu” din Iași și reprezentanți ai galeriei au selectat un număr de proiecte de licență și disertație, lucrările absolvenților urmând a putea fi vizitate până pe data de 15 august 2021.

Borderline Art Space/ Belvedere nr. 18: Luminița Afloarei-Lupuca; Oana Bejinari; Răzvan Ciprian Cozma; Alina Sărăcuțu (coord. Conf. univ. dr. Cristian Neagoe); Alexandra Macarie (coord. prof. univ. dr. Zamfira Bârzu); Mihai Savin (coord. conf. dr. Simion Cristea, lect. univ. dr. Mihai Vereștiuc); Alina Madlen Bădeanu (coord. conf. dr. Bogdan Maximovici).

Lucrările Luminiței Lupuca (coord. prof. dr. Cristian Neagoe) vorbesc despre „tragedia Australiei și a incendiilor care au distrus un sfert din păduri, au destabilizat fauna prin miile de specii de animale şi păsări dispărute în fum, dar şi habitatele umane. Există o ciclicitate a dezastrelor pe acest continent şi chiar identitatea Australiei ca spaţiu este strâns legată de incendii dar, în contextul actual, această lucrare ce porneşte de la estetizarea dezastrului, a naturii înghiţită de flăcări, trage un semnal de alarmă, amintindu-ne nu de rezistenţa spiritului, ci de dezintegrarea lumii, aşa cum o cunoaştem.

Lucrările Oanei Bejinari (coord. Conf. univ. dr.Cristian Neagoe) „analizează experiența solitudinii în epoca postmodernă, urmărind decodarea conceptului de izolare voluntară și conștientă. Într-o societate dominată de progresul economic, tehnologic se creează falsa iluzie că suntem mereu conectați la ceea ce se întâmplă în jurul nostru. În realitate, asistăm la o ,,deconectare” spirituală pentru a putea fi disponibili în lumea virtuală. Sub forma unui joc de-a v-ați ascunselea, personajele se ascund după diverse obiecte, plante, pentru a ilustra o stuație din care dorim să ieșim, să evadăm.

Jocul copilăresc ,,de-a v-ați-ascunselea” implică procese importante precum permaneța obiectelor, care continuă să existe chiar și atunci când nu putem fi văzuți sau atinși, precum și încrederea în relația de separare și reuniune. Am ales să ilustrez experiența solitudinii prin acest joc, însă nu prin ochii copilului, ci prin filtrul experiențelor omului matur. Nevoia de refugiu, de singurătate temporară exemplifică cel mai bine dorința de a ne ascunde uneori. În acest sens, spațiul joacă un rol important, fiind un punct de reper atât pentru cel care caută, cât și pentru cel care se ascunde.”

Potrivit lui Răzvan Ciprian Cozma (coord. Conf. univ. dr.Cristian Neagoe), „Vocaţia are în ea o putere teandrică: puterea omului de a răspunde chemării lui Dumnezeu adresată fiecăruia dintre noi prin darurile pe care Dumnezeu le sădeşte în fiecare fiinţă. Darurile şi talentele noastre sau, cu un termen ceva mai neutru, capacităţile noastre sunt chemarea cu care ne strigă Dumnezeu pe fiecare dintre noi. Darurile sunt talanţii pe care Dumnezeu ne cere să-i înmulţim. Oamenii de vocaţie răspund chemării divine, omul de carieră nu pare a fi conştient de strigarea divină din dreptul numelui său şi ia lucrurile ceva mai uşor, căldicel. De aceea sunt atâtea cariere care aduc bani fără să aducă vreun spor pentru cel în cauză, pentru familia lui, pentru neamul lui.”

Lucrările Alinei Sărăcuțu, (coord. Conf. univ. dr. Cristian Neagoe), „ propun o scurtă reflectare asupra ideii de frumusețe, ca o interfață între noi înșine și societate, între ceea ce suntem noi și imaginea noastră prin filtrul societății. În momentul în care realizăm că propia fizionomie „nu corespunde” anumitor „criterii”, atunci se produce trauma interioară.

Prin Rejected am vrut să ilustrez experiențele dureroase ale celor care poartă un anumit stigmat fizic. Cu toate că personajul este ilustrat cu ochii închiși, pentru a se proteja de reacțiile dure celor din jur. Totuși chipul reflectă dârjenia cu care zi de zi înfruntă respingeri și dispreț. A doua lucrare, Botched, se află în punctul diametral opus și se referă la efectul presiunii sociale asupra percepției de sine. Acest efect este măsura extremă: modificarea facială, dar și corporală care, de multe ori este în conflict cu natura umană, dar și cu latura psihologică a individului. În căutarea imaginii perfecte, a încrederii, a stimei de sine, unele persoane, în special de gen feminin, își sacrifică trupul pe masa chirurgiei estetice, indiferent de costuri și riscuri.”

Expozițiile sunt organizate de Borderline Art Space prin Asociația Culturală AltIași și de Art+Design. Proiect co-finanțat de AFCN. Sponsori: Gramma, Cuptorul Moldovencei. Parteneri media: Wink, Radio România Cultural, RFI, Ziarul de Iași, Modernism.ro.

Cu stimă,

Conf. Univ. Dr. Cristian Neagoe

Coordonator al proiectului expozitional,  

E-mail: cneagoe2@yahoo.com

Tel: 0720.91.55.03

Faculty of Visual Art and Design,

„National University of Art „George Enescu”,  Iasi, Romania
www.arteiasi.ro