Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

UAP | decembrie 6, 2019

Scroll to top

Top

The imminence of life in the sensitive shell @ București

The imminence of life in the sensitive shell @ București
Administrator

Joi, 26 septembrie 2019 ora 19, vernisajul expoziţiei The imminence of life in the sensitive shell/ Artist Augustin Radu Razvan.
Curator: Diana Andrei.
Spatiu de desfasurare a expozitiei: Arthalle Gallery, str. General Constantin Budisteanu nr 10, Bucuresti, Romania.
Perioada: 26 septembrie – 21 octombrie 2019.

BIO
Augustin Răzvan Radu (n.1974, București) a absolvit în anul 2014 Secţia de Pictură a Universităţii Naţionale de Arte Plastice Bucureşti. În anul 2016 a finalizat studiile masterale la aceeaşi universitate, cu specializarea ”Strategii de creaţie în pictură”. În anul 2015 a avut prima expoziţie personală, la Galeria TRIADE din Timişoara. Până în prezent a participat la mai multe expoziţii de grup, atât în ţară (Bucureşti, Timişoara, Constanţa, Sibiu, Braşov), cât şi peste hotare (Zhangjiahie – China, Viena – Austria, Torino – Italia, Chişinău – Republica Moldova, Samokov – Bulgaria). În anul 2014 a câştigat concursul naţional pentru studenţi ”Puterea seduce sufletul?” organizat de Fundaţia Interart Triade din Timişoara. In anul 2016 a câştigat bursa Diploma acordată de The Institute şi Unicredit Bank proaspeţilor absolvenţi ai Universităţii Naţionale de Arte.

TEXT CURATORIAL
Poetic fotografice, lucrările lui Augustin Răzvan Radu au un înţeles simultan al trecutului şi al realităţii.
În prima serie de lucrări, absenţa vieţii este povestită prin elemente morfologice: tencuiala ruptă a unei clădiri vechi, cabluri atârnând aparent întâmplător, foi de sticlă opacă, reflectorizantă sau spartă, antene parabolice, unităţi exterioare ale numeroaselor sisteme de AC care străpung faţadele, urme de gloanţe şi prezenţa copleşitoare a mediului construit aparţin trecutului. Deşi aceste forme sunt semne ale existenţei umane trecute, in prezent nu există niciun semn de viaţă. S-ar putea să fie sfârşitul lumii, ar putea fi viaţă în spatele acestor capsule fragile, care cu siguranţă conţineau viaţă în trecut. Dar în prezent?
În a doua serie, mult mai scurtă, prezenţa umană nu este exprimată atât de ambiguu, iar corpurile sunt la limita dintre viaţă şi moarte. Obiecte de zi cu zi sugerează că viaţa a existat în trecut. Dar în prezent?
Corpuri umane fragile sau clădiri stricate sunt toate capsule ale unor vieţi trecute, aflate într-un moment al unui instantaneu fotografic.
Chiar dacă este vorba despre o poveste personală care a atras individul într-o stare de letargie, de momente critice ale unei naţiuni când schimbările sociale şi politice se produc brusc sau de vestele de salvare din avion ale unei alte serii de lucrări, acest moment de graţie devine unul de auto-reflecţie şi pare să fie principala căutare artistică a artistului din ultimii ani. Mecanismul perspectivei mută atenţia de la carcase către interiorul nostru. Faţadele şi corpurile umane devin cuştile adevărurilor noastre personale şi reflectările vieţii noastre interioare. Sublimate, picturile devin astfel vii.
Timpul stă în loc în lucrările lui Augustin Răzvan Radu. La fel ca parfumierul lui Süskind, artistul extrage şi păstrează în tablourile sale un moment de apnee. Focurile de armă au încetat. Poate exista moarte în spatele zidurilor cenuşii. Sau viaţă. Pictorul nu oferă un final, el a terminat deja tabloul şi a plecat din „cameră” sau din „stradă”, aşa că tu, privitor, devii singurul co-prezent şi eşti invitat să alegi sfârşitul poveştii. Din povestea ta. Din tabloul tău. (Diana Andrei)