𝑭𝒆𝒎𝒆𝒊𝒂-𝒂𝒓𝒕𝒊𝒔𝒕 𝒊̂𝒏 𝒓𝒆𝒈𝒊𝒎𝒖𝒍 𝒄𝒐𝒎𝒖𝒏𝒊𝒔𝒕 𝒅𝒊𝒏 𝑹𝒐𝒎𝒂̂𝒏𝒊𝒂, 𝒓𝒆𝒑𝒓𝒆𝒛𝒆𝒏𝒕𝒂𝒕𝒂̆ 𝒊̂𝒏 𝑻𝒚𝒍𝒆𝒓 𝑪𝒐𝒍𝒍𝒆𝒄𝒕𝒊𝒐𝒏 @ Academia Română
Marți, 8 octombrie 2024, ora 12:00, dr. Eduard Andrei, cercetător științific la Institutul de Istoria Artei „G. Oprescu“ al Academiei Române, și Alina Gherasim, artist vizual și scriitoare, vor susține conferința 𝑭𝒆𝒎𝒆𝒊𝒂-𝒂𝒓𝒕𝒊𝒔𝒕 𝒊̂𝒏 𝒓𝒆𝒈𝒊𝒎𝒖𝒍 𝒄𝒐𝒎𝒖𝒏𝒊𝒔𝒕 𝒅𝒊𝒏 𝑹𝒐𝒎𝒂̂𝒏𝒊𝒂, 𝒓𝒆𝒑𝒓𝒆𝒛𝒆𝒏𝒕𝒂𝒕𝒂̆ 𝒊̂𝒏 𝑻𝒚𝒍𝒆𝒓 𝑪𝒐𝒍𝒍𝒆𝒄𝒕𝒊𝒐𝒏, în calitate de câștigători ai bursei de cercetare Tyler Visiting Fellowship 2024, oferite de University of Tasmania din Hobart, Australia. Manifestarea va avea loc în Sala de consiliu a Academiei Române din Calea Victoriei nr. 125, București.
Colecția Tyler, cu o importantă componentă de artă românească, a aparținut diplomatului și economistului american de origine australiană Geoffrey Tyler (1928–2012), care a fost reprezentantul Fondului Monetar Internațional în România timp de 14 ani, în perioada 1973–1987. În anul 2011, acesta a donat cea mai mare parte a colecției sale către University of Tasmania.
Conferința se va concentra pe operele celor patru artiste reprezentate în Tyler Collection: Geta Brătescu (1926–2018), Sultana Maitec (1928–2016), Georgeta Năpăruș (1930–1997) și Silvia Radu (n. 1935) – opere pe care cei doi bursieri le-au studiat la fața locului, în martie 2024.
În finalul conferinței va fi prezentat un scurt interviu video cu sculptorița și pictorița Silvia Radu în atelierul acesteia din strada Pangrati.
𝐀𝐥𝐢𝐧𝐚 𝐆𝐡𝐞𝐫𝐚𝐬𝐢𝐦 este scriitoare și artist vizual. Licențiată în scenografie la Universitatea Națională de Arte București (1998). Membră a Uniunii Artiștilor Plastici din România (UAPR), Secția Pictură, București. Lucrările ei de artă se află în colecții din România, Elveția, Germania, Marea Britanie, Grecia, SUA, Italia, Portugalia. A participat activ la multe evenimente de artă și a expus în expoziții personale și de grup în România, SUA, Portugalia. Participă ca invitată la emisiuni la Radio România Cultural. A publicat 11 cărți (romane și nuvele) la Editura Oscar Print din București. Subiectele ei principale sunt lumea contemporană, femeia în lumea noastră, natura umană și crizele sale, iubirea, singurătatea, căile spirituale, tradiția, libertatea și luciditatea.
𝐄𝐝𝐮𝐚𝐫𝐝 𝐀𝐧𝐝𝐫𝐞𝐢 este istoric de artă și artist vizual, doctor în istoria artei al Universității Naționale de Arte București (2011). A obținut licența în pictură la aceeași universitate (1997) şi un master în „Sciences et Techniques des Arts“ la Institut Supérieur des Beaux-Arts din Tunis (2004). Din 2019 este cercetător științific la Institutul de Istoria Artei „G. Oprescu“ al Academiei Române, departamentul de „Arte Vizuale și Arhitectură – perioada modernă“. Este autorul cărților 𝑃𝑖𝑐𝑡𝑜𝑟𝑢𝑙 𝐶𝑜𝑠𝑡𝑖𝑛 𝑃𝑒𝑡𝑟𝑒𝑠𝑐𝑢 𝑙𝑎 𝑁𝑒𝑤 𝑌𝑜𝑟𝑘, 1919–1920 (Paideia, 2019) și 𝐷𝑖𝑚𝑖𝑡𝑟𝑖𝑒 𝐺𝑟𝑖𝑔𝑜𝑟𝑎𝑠̦. 𝑂𝑟𝑑𝑖𝑛𝑒𝑎 𝑐𝑙𝑎𝑠𝑖𝑐𝑎̆ 𝑎 𝑝𝑟𝑖𝑣𝑖𝑟𝑖𝑖 (Paideia, 2021), precum și coautor al volumelor 𝑆𝑖𝑚𝑝𝑜𝑧𝑖𝑜𝑛𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝐶𝑒𝑟𝑎𝑚𝑖𝑐𝑎̆ 𝑀𝑜𝑛𝑢𝑚𝑒𝑛𝑡𝑎𝑙𝑎̆ „𝐶𝑜𝑠𝑡𝑒𝑙 𝐵𝑎𝑑𝑒𝑎“ (2018) și 𝑃𝑎𝑡𝑟𝑖𝑚𝑜𝑛𝑖𝑢 𝑐𝑢𝑙𝑡𝑢𝑟𝑎𝑙 𝑟𝑒𝑣𝑖𝑧𝑖𝑡𝑎𝑡. 𝑆𝑖𝑚𝑝𝑜𝑧𝑖𝑜𝑛𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑐𝑒𝑟𝑎𝑚𝑖𝑐𝑎̆ 𝑀𝑒𝑑𝑔𝑖𝑑𝑖𝑎 1971–1977 (2019), publicate de Asociația UMA ED România; 𝐷𝑖𝑐𝑡̦𝑖𝑜𝑛𝑎𝑟𝑢𝑙 𝑝𝑖𝑐𝑡𝑜𝑟𝑖𝑙𝑜𝑟 𝑑𝑖𝑛 𝑅𝑜𝑚𝑎̂𝑛𝑖𝑎. 𝑆𝑒𝑐𝑜𝑙𝑢𝑙 𝑎𝑙 𝑋𝐼𝑋-𝑙𝑒𝑎 (Oscar Print, 2020); 𝑅𝑖𝑠𝑖𝑝𝑖𝑡𝑜𝑟𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑡𝑎𝑙𝑒𝑛𝑡: 𝐼𝑙𝑖𝑒 𝐶𝑟𝑖𝑠𝑡𝑜𝑙𝑜𝑣𝑒𝑎𝑛𝑢, 𝑝𝑖𝑐𝑡𝑜𝑟 𝑠̦𝑖 𝑓𝑖𝑙𝑜𝑙𝑜𝑔 𝑖̂𝑛 𝑅𝑜𝑚𝑎̂𝑛𝑖𝑎 𝑠̦𝑖 𝑆𝑈𝐴 (Paideia, 2022).
Comentarii recente