Conversii @ CAV
[:ro]
curator: Adriana Oprea
4-17 mai 2018
Uniunea Artiștilor Plastici din România
Galeria Căminul Artei, Str. Biserica Enei 16
Vernisaj: 4 mai, ora 18
Galeria Căminul Artei are plăcerea de a vă invita la vernisajul expoziției ”Conversii”, semnată de artista Florentina Otari și curatoriată de Adriana Oprea.
Conversii este un termen abstract și tehnic, suficient de rece și impersonal pentru a explica ordinea conceptuală a lucrărilor artistei Florentina Otari. Fie și sub rezerva că frumusețea picturii lui Otari e de alt tip, ea o reclamă drept reper interior pe Agnes Martin – un excelent model pentru o artistă la debut. Pictura Florentinei Otari este abstractă dar nu amorfă, irațională, suprarealistă (una din cele două mari forme tradiționale de pictură abstractă modernistă), ci structurată și rațională. La prima impresie aduce a sistem și algoritm, tipar repetitiv și structură periodică din matematici și geometrii. Cu greu poți rămâne dezordonat în relație cu atâta ordine vizuală.
Prin vocile marilor fondatori bărbați ai artei abstracte de la începutul scolului XX ni se spune că, în interiorul raportului de cunoaștere și contemplare subiect (sine) – obiect (realitate), acest tip de artă renunță la obiectul din lumea exterioară și de aici contopirea cu dimensiunea invizibilă, spirituală a realității. Doar că se spune mai puțin explicit că plonjând în spiritual, arta renunță într-adevăr la obiectul, dar atunci și la subiectul ei (căci exact relația de disociere și excludere reciprocă dintre cele două o îndepărtase până atunci de spiritual). O mică moarte a sinelui, ca anulare a relației de exterioritate între înăuntru și înafară: pictură meditativă, budistă, spirituală, contemplativă. O pictură-medium: abstracția ca o frumoasă micro-utopie personală.
Căminul Artei Gallery,
16, Biserica Enei
Street, Bucharest
Vernissage: May 4, 18.00
Căminul Artei Gallery is pleased to invite you to the vernissage of Conversions
exhibition, signed by artist Florentina Otari and curated by Adriana Oprea.
Conversions is an abstract and technical term, impersonal and cold enough to explain the conceptual order of Florentina Otari’s works.
Even if the beauty of Otari’s painting is of another type, she claims Agnes Martin as an interior point of reference – an excellent model for an artist at the beginning of her career.
Florentina Otari’s painting is abstract but not amorphous, irrational, surrealist (one of the two great traditional forms of modernist abstract painting), but structured and rational. At first impression, it seems a system and algorithm, a repetitive pattern and a periodic structure in maths and geometry. You can hardly be disordered in relation to so much visual order.
Through the voices of the great founders of the abstract art at the beginning of the twentieth century, we are told that within the relation of knowledge and contemplation subject (self) – matter (reality), this type of art gives up the outer object , since resulting the merger with the invisible, spiritual dimension of reality.
Just that it is less explicitly stated that plunging into spirituality, art indeed gives up the object, but then also its subject (for it is precisely the relationship of dissociation and mutual exclusion between the two that had so far removed it from the spiritual).
A small death of the self, similar to the annulment of the relationship between the inside and the outside: meditative, Buddhist, spiritual, contemplative painting. A painting-medium: the abstraction as a beautiful personal micro-utopia.
Comentarii recente