Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

UAP | 26/12/2024

Scroll to top

Top

REVENIRE @ CAV etaj

REVENIRE @ CAV etaj
Nistor Laurențiu

Comunicat de presă – Viorica Jahn / REVENIRE

Viorica Jahn explorează variabilele cromatice ale pigmenților, priviți ca materie și materiale, în tandem cu relațiile dintre forme și culori, pe care le aduce pe rol printr-o organizare compozițională deopotrivă spontană și personală. Expresionismul său, de natură mai degrabă geometrică decât gestuală, presupune un grad moderat de abstractizare, păstrând lizibile, de la o lucrare la alta, umbrele unor elemente cât se poate de concrete, care își găsesc întotdeauna locul potrivit într-un același câmp vizual unificat. Arcul de cerc sau segmentul de linie dreaptă, care apar în mod recurent în lucrările artistei, nu au rațiuni structurale, ci țin de subconștient. Dincolo de toate acestea, pânzele sale atrag atenția, magnetizează privirea, se disting în expoziții colective și se potențează reciproc în proiecte personale.

Mihai Plămădeală, curator

Viorica Jahn explores the chromatic variables of pigments, viewed as materials, in tandem with the relationships between shapes and colors, which she brings to the fore through a compositional organization that is both spontaneous and personal. Her expressionism, of a geometric rather than gestural nature, involves a moderate degree of abstraction, keeping legible, from one work to another, the shadows of concrete elements, which always find their rightful place in the same unified visual field. The arc of the circle or the straight line segment, which appear recurrently in the artist’s works, have no structural reasons, but belong to the subconscious. Beyond all this, her canvases attract attention, magnetize the eye, stand out in group exhibitions and enhance each other in personal projects.

Viorica Jahn explore les variables chromatiques des pigments, considérés comme matière et matériaux, en tandem avec les relations entre les formes et les couleurs, qu’elle met en évidence à travers une organisation compositionnelle à la fois spontanée et personnelle. Son expressionnisme, de nature plus géométrique que gestuelle, suppose un degré d’abstraction modéré, gardant lisibles, d’une œuvre à l’autre, les ombres d’éléments les plus concrets possibles, qui trouvent toujours leur juste place dans un même champ visuel unifié. L’arc de cercle ou le segment de droite, qui apparaissent de manière récurrente dans les œuvres de l’artiste, n’ont pas de raisons structurelles, mais appartiennent au subconscient. Au-delà de tout cela, ses toiles attirent l’attention, magnétisent le regard, se démarquent dans les expositions collectives et se renforcent mutuellement dans des projets personnels.