Tomșăneanu Mihai Viorel 10.01.1949 – 19.04.2022
Uniunea Artiștilor Plastici din România, Filiala Arte Decorative București anunță cu profund regret plecarea spre cele veșnice a artistului Mihai Viorel Tomșăneanu.
Sincera noastră compasiune familiei și tuturor celor care l-au cunoscut, l-au iubit și l-au prețuit.
Înmormântarea are loc mâine la ora 11, la Cimitirul Ghencea civil. Acum este depus la capela cimitirului.
Dumnezeu să-l odihnească!
Tomșăneanu Mihai,
n- 10.01.1949 în Costesti, jud. Dâmbovița – decedat în București – 19.04.2022
Absolvent al Institutului de Arte Plastice “N. Grigorescu” în 1973, devine membru al Uniunii
Artiștilor Plastici din România în 1980.
În perioada 1999 – 2018 a fost pasionat profesor, îndrăgit de elevi, la Liceul “Nicolae Tonitza”,
din București.
Între anii 1974 – 2004 s-a remarcat în cele câteva expoziții personale din Montreal (Canada),
Nimes, Mont – Dauphin, St. Remy de Provence, Paris (Franța), Mino, Kutani (Japonia), Aveiro
(Portugalia) și Cairo (Egipt). A participat la o serie de expoziții naționale dar și internaționale, în
Germania, Italia, Franța, Portugalia, Canada, Japonia și Egipt. Importantă este și participarea sa
la simpozioanele de Ceramică monumentală de la Medgidia, Constanța, Sibiu, dar și din Croația,
Grecia și Bulgaria, unde lucrările sale au fost foarte apreciate.
În anul 1997 a fost distins cu Premiul UAP din România, categoria Artele Focului, iar în 2004 cu
Meritul Cultural Clasa aII-a, Categoria C – “Arte Plastice”.
“Când încercăm să surprindem și să creionam, pe temeiul operei, profilul artistului, vom avea în
vedere în cazul lui Mihai Tomșăneanu, în aceeași măsură și cu aceeași pondere, trei direcții de
acțiune răspunzând cu strictețe finalității obiectului și integrării acestuia într-un sistem de
interrelații sociale: obiectul sculptural, piesa de larg consum, panoul parietal (…).
Vom observa că respectul absolut față de fiecare categorie de obiecte ne dezvăluie, deopotrivă, o
trasatură caracteristică și unificatoare: rigoarea. De aici rezultă o posibilă asociere, dar abia
indirectă, mediată, desemnând o atitudine și un profil artistic pentru care întâietatea cugetului
fața de sensibilitate este criteriul unei sensibilități elevate”.
Horia Horșia – Profil Mihai Tomșăneanu, revista Arta nr 10- 11/ 1981, p.66 (selecție)
Comentarii recente